- 2017. máj. 25.
2017. április 5.
Egy zöldmezős projekt részeként került fejlesztésre az Itware Kft által egy online kiadványkezelő keretrendszer, amely magában foglalja a konvertálás, tartalomkezelés, beszerzés és megjelenítés modulokat is.
A projektről
A fejlesztendő termékkel kapcsolatos megrendelői igények:
- Testre szabott megoldások
- Korszerű, megbízható architektúra.
- Felhasználóbarát, magas minőségű, különböző képernyő méretekhez alkalmazkodó szoftver desig
Áttekintés:
Kiadvány szemszögből, a kiadó elektronikus kiadványaira vonatkozó követelmények:
- Tárolóhely
- Irányítás
- Kiterjesztés
- Beszerzés
- Kódolás
- Keresés és kiválasztás
- Megtekintés
- A fentiek betanítási igényének megvalósítása
Vásárlói szemszögből:
A kiadóval kapcsolatban lévő oktatási intézményektől online és letölthető könyveket vásárolhatunk és oszthatunk meg, amelyeket aztán a könyvespolcainkon tárolhatunk, ahol elolvashatjuk őket, jegyzeteket készíthetünk belőlük.
A kiadó szempontjából:
Biztonságosan tölthetjük fel az új kiadványokat a rendszerbe. Lehetőségünk van továbbá a megrendelő/ kiadvány/megjelenésével kapcsolatos látványhoz és egyéb benyomásokhoz kapcsolódó folyamatok kontrollálására és karbantartására.
Az alkalmazás központi eleme a könyvnézegető, ahol megnézhetjük és átlapozhatjuk az online kiadványokat.
Háttér
Projekt neve: Online kiadvány menedzsment keretrendszer fejlesztés
Projekt típusa: Zöldmezős projekt
Időtartam: Elemzési és tervezési folyamatoktól a termék átadásáig
Használt fejlesztési módszertan: SCRUM
Mit: Piaci igényre alapuló kiváló minőségű kiadói rendszer készítése
Miért: Az online elektronikus oktatás promotálásának erősítése
Projekt időtartama: 8 hónap
---------------------
Kihívások/Testreszabott megoldások:
1. Nem teljes körűen megfogalmazott megrendelői igények
-
Kihívás: A megrendelőnek nincs teljes rálátása a használhatóságra és a funkcionalitásra vonatkozó összes alfeladatra.
-
1. megoldás: SCRUM alkalmazása. Az elkészült részek bemutatása a megrendelő irányába kis iterációkban történik, a folyamatok további iránya pedig a megrendelő visszajelzéseinek figyelembevételével történik.
-
2. megoldás: Gyakoribb egyeztetés a megrendelővel a teljes szoftverfejlesztési életciklus során.
2. Az alábbi elvárásokat teljesítő struktúra kiépítése:
-
Kihívás: Kiváló teljesítményű és skálázható struktúra
-
Megoldás: RESTful struktúra, stateless REST szolgáltatások
3. A rendszer adottságainak meghatározása:
-
Kihívás: A felhasználók szokásait figyelembe vevő teljesítményelvárások teljesítésének érvényesítése.
-
Megoldás: Tesztek futtatása a mérhető felhasználói szokások modellezése érdekében
4. Különleges kivitel iránti igény:
-
Kihívás: A megrendelő arculatához és komplex rendszerébe illeszkedő, felhasználói élményen alapuló kivitel iránti igény
-
Megoldás: A megrendelő koncepcióján alapuló saját tervezési megoldások alkalmazása
5. Lehetőség az ismétlődő megrendelői tesztek elvégzésére
-
Kihívás: Az átadás utáni tesztelés elvégzésére hibásan került meghatározásra az időkeret.
-
Megoldás: Tesztkörnyezet készítése a megrendelő részére, amely rendszeresen frissítésre kerül a legújabb verzióval az egyes SCRUM demók után.
6. A PDF-ek letöltési védelme
-
Kihívás: A feltöltött online PDF-tartalmak védelme
-
Megoldás: A PDF-tartalmak speciális kódolási eljárással történő védelme. A PDF-tartalom oldalanként kódolva kerül feltöltésre, amely az ügyfél (végfelhasználó) általi megnyitáskor kerül dekódolásra.
---------------------
Fő szempontok:
A munka minőségére helyezett hangsúly (tervezés, fejlesztés, kommunikáció, műszaki mélység)
Jelenlegi állapot: Átadás teljesítve
Következő lépések:
Éles üzembe helyezés utáni monitorozás a megrendelői visszajelzések alapján.
Jövő: Ötleteken, piaci igényeken és üzleti megfontolásokon alapuló új fejlesztések
- A könyvnézegető funkció kiterjesztése
- A könyvnézegető tabletre/iPadre történő optimalizálása.
- Személyre szabott vásárlási folyamat kialakítása
- A felhasználói élmény javítása a felhasználói visszajelzések alapján
- Szűrhető metaadatok hozzárendelése a könyvekhez
Tanulságok:
- A fejlesztő csapat oktatási szektorral kapcsolatos ismereteinek bővítése (tanári szokások, könyvnézegetők felépítése, tankönyv beszerző üzleti modellek)
- Még több tapasztalat szerzése az új technológiák és felhasználói élmény megoldások területén.