- 2014. november 05.
Az Origo internetes hírportálon közlésre került az a cikk, mely az ITware Kft. üzleti sikerének tényezőit tárgyalja. A cikkben megszólal Dankó Sándor, aki az alapítás óta az ITware Kft. ügyvezető igazgatója.
„Abban, hogy az ITware Kft. 2001-ben a Westel tudáshasznosító spinoffjaként folytatta, egyaránt szerepet játszott az önállósági törekvés, és az, hogy jóval több ügyfelet kellett kiszolgálni” - mondta el Dankó Sándor az Origo-nak.
A cikkben olvasható, hogy az ITware elsőként kóstolt bele a mobilapplikáció fejlesztésbe, ahol azóta is arra törekszik, hogy a piacot megelőzve járjon. Természetesen a cég ikonikus terméke, a Kojimori sem maradhatott ki a leírásból, ez egy távoli mérésadatgyűjtő szoftvertermék, melynek fő fogyasztója a japán piac. Az ITware termékpalettájának fontos eleme még az AGENTware szerződéskötést támogató szoftver és a gyártási folyamatok monitoringrendszere.
A cikk az ITware fejlődésének egyik stratégiai okának azt jelöli meg, hogy nem pusztán termékeket értékesít, hanem komplex IT szolgáltatásokat nyújt, illetve versenyképes áron kínálnak testre szabott megoldásokat. A vállalatnál tisztában voltak azzal, külpiacban innováció nélkül gondolkozni sem érdemes.
A cikkből kiderül, hogy az ITware legfontosabb szakmai kompetenciája a távközlési számlázó és ügyfélkezelő rendszerek fejlesztése. Fontos prioritás még a cég értékesítési hálózatának kialakítása világszerte, de ez igen költséges műfaj.
A cikk olvasása során megtudhatjuk, hogy az ITware az alapítástól kezdődően Magyarországon egyedülálló szakembergárdával rendelkezik. Ügyelnek a piacképes fizetésekre, a sikereseknek messze az átlag fölötti jövedelmet kínálnak, támogatják a képzést, a továbbtanulást. Még a válság alatt is nyereséges volt a vállalat, ezt Dankó Sándor szerényen azzal magyarázza, hogy kevéssé sérülékeny szektorban működnek. Érdekes, hogy az ITware csak néhány éve állít össze üzleti terveket, korábban inkább a nagyvonalú, a menedzserek fejében létező ütemezésben gondolkoztak, derül ki a leírtakból.
A cikkben szerepel továbbá, hogy az ITware növekedési stratégiája vegyes: 80-90 százalékban magyar piacra dolgoznak, de a monofókusz nagyon kockázatos, a piac pedig kicsi. A komolyabb növekedéshez kell a külföld. Az egyedi szoftverfejlesztés mellett munkaerő-kölcsönzéssel is foglalkoznak: „Nem csak projekteket vállalunk el,” – így az ügyvezető, – „rugalmasan keressük a lehetőségeket a piacon, elvállalunk mindenféle IT megbízást.”